Danes dobivam vpogled, kje se je moj problem v razumevanju in zavračanju poezije začel. Spomnim se mladostniških let, ko sem prebrala kakšno pesem in enostavno nisem razumela, kaj pesnik želi povedati. To me je spravljalo v frustracijo in me odvračalo od branja moderne poezije. Kot se spomnim, smo v šoli razčlenjevali pesniška dela zato, da bi jih razumeli in tu je v moji glavi nastala zmeda. Zato sem raje prebirala lahkotnejše, čustveno izpovedne pesmi. Kakšna je razlika med moderno poezijo in če si drznem reči »romantično« poezijo?
Moderna oziroma sodobna poezija ne izpostavlja čustev, moderna pesem ni izliv čustev na papir. Ni kot dnevniški zapis. Moderna ali sodobna pesem tudi takrat, ko je pisana v prvi osebi, ni osebno izpovedna. Zanjo je značilna napetost, ki se vzpostavlja med posameznimi deli pesmi. Pesnik bo lahko o neki grozni stvari pisal na hladen, neprizadet način ali pa o neki navadni stvari na dramatičen način. To deluje na bralca presenetljivo in velikokrat nerazumljivo.
Tu sem sama doživela hudo blokado, ki me je odbila od pesništva. Verjamem v to, da nas je takih veliko preveč, ki smo zaradi napačnega pristopa k razumevanju poezije, zgubili delček pomembnega potovanja skozi besede. Vendar kot pravijo: za izkušnje, ki nam skozi besedne stopnice gradijo nadstropja v nove svetove, ni nikoli prepozno. Lahko rečem, da sem vesela, da sem se naučila nekaj novega in to je, da je razumeti pesem (kot nas uči šola) nesmiselno, saj pesem ni tukaj, da bi jo razumeli, ampak da bi jo izkusili.
- Katja Kuštrin: Idila - 21. 9. 2023
- 100 verzov – šesti večer - 30. 9. 2019
- 100 verzov – četrti večer - 5. 11. 2018